Tejtermék lista

2008. 09. 20. - írta scarpetta
Kategóriák: Gasztro, NZ vegyes

A Fantás bejegyzésem kapcsán Immacolata felvetett pár kérdést a tejtermékekkel kapcsolatban. Mivel nem emlékszem, hogy bárki is összesitve leirta volna az "ehető" termékek listáját, igy gondoltam én megteszem, hátha valaki hasznát veszi majd januárban :)). Kiegészitéseket szívesen veszek kommentben, szóval csak bátran. :)
Tej: Anchor Blue top márkájú, plusz Pappitoéknál ittam még egyszer jót, a neje melóhelye forgalmazza, de a nevét nem tudom sajna.
Margarin: Én Flora-t veszek mindig, a többit meg sem kóstoltam, lehet hogy azok is jók. Mivel nem igazán eszünk szendvicset, ez nem volt téma.
Vaj: Anchor sárga-piros papiros, sütve-főzve nincs mellékize
Tejszin: A homebrand saját márkásat próbáltam, az rettenet volt, azóta anchor-t veszek, ha egyáltalán, de a jómúltkor konkrétan nem tudtam megenni valami tejszines mártásos csirkét, amit főztem, mert benne volt az az ocsmány iz sajna. Szóval lutri.
Tejföl: Abból elsőre sikerült egy finomat vennem (úgyhogy a többiről fogalmam sincs), ez a Tararua Traditional sour cream névre hallgat. Van belőle "lite" verzió is, ha valakinek ilyen jellegű perverziója lenne. :)
Vajkrém/sajtkrém: Ez egy érdekes dolog, szintén Tararua márka, zöld dobozos cream cheese névre hallgat, viszont még véletlenül sem sajt ize van. Nem tudom emlékeztek-e arra a natúr vajkrém nevezetű cuccra (volt belőle magyaros is, meg kolbászos meg akármilyen is), konkrétan ugyanaz az ize. Szendvicsnek pont jó.
Cottage cheese: Sok itt élő magyar ezt használja túró gyanánt, Ozban is próbáltam, meg itt is, de nekem továbbra is sós, tehát max körözöttnek használom.
Túró: Volt szerencsém megtalálni azt a helyet, ahol árulnak igazi túrót, vettem is egy negyed kilós csomaggal, de sajna itteni alapanyagból csinálták, tehát az ocsmány tehén iz benne volt, szegény a kukában végezte. Ha palacsintát, vagy tortát, vagy rétest csinálok, akkor cream cheese-t veszek, az ovális dobozosat, nem jut eszembe a márka, de majd ápdételek legközelebb.
Ricotta: Ebből egy Original Italian stb feliratút vettem, a doboza is jellegzetes piros-fehér-zöld, ebből készült a Fantás süti is. Az én izlésemnek kicsit sós, de ugye a cukor, citromhéj egyebekkel lehet rajta segiteni.
Sajt: Ami úgymond kötelező kellék nálunk, az a Signature Range kék csomagolású Edam feliratú sajtja, alatta apró betűkkel, hogy mild cheddar cheese (Sajnos durván eteti magát, keksszel-almával), Camambert-ből szintén signature range, Brie úgy szintén. Feta-ból pedig a Boujoun márkájút szoktam venni.
Főzéshez az emlitett Anchor vaj jó, illetve olaj mindenféle mi szem szájnak ingere: ezer féle olíva (jók is), mogyoróolaj, avocádó (áhitozó szmájli :)) stb. Árakat nem irtam, egész egyszerű oka van, fogalmam sincs róla, de ha legközelebb megyek vásárolni, felirom őket, meg ha még eszembe jut valami, akkor kiegészitek.

Az elkövetkező posztokban írok egyéb élelmiszerekről (plusz ami még a bevásárlólistán szerepelni szokott) a most aktuális árakkal,  meg pár szót az általam megtapasztalt egészségügyi ellátásról. :)

No comments: